Tipy správné stravy pro EMS

Tipy správné stravy při EMS tréninku.

už zase, je toho plný internet a nevím, co je správné. Asi si říkáte: „To bych musel změnit a překopat celý jídelníček, to už mám za sebou.“ “ To bych nemohl už v životě jíst to, co mi chutná!“

Ne, ne, nebojte se. Tyto rady jsou zcela jednoduché 🙂 Stačí, když zapojíte do svého jídelníčku protizánětlivé a antibakteriální látky, které pozitivně působí na naše tkáně.

Jsou to jen malé změny, ze kterých můžete profitovat každým dnem a tím zvýšíte schopnost výkonu při EMS tréninku.

Ono se říká: „Člověk je to, co jí.“ Pan S. Mueller k tomu dodává: „… a to, co nejí.“ Proč? Když vynecháme z jídelníčku některé živiny, mohou tělu chybět protizánětlivé a antibakteriální látky, které mohou zvýšit regeneraci těla. Toto jsou dva hlavní podněty. Naleznete i mnoho vědeckých studií, které tyto fakta dokládají.

Proč má strava tak velký význam pro tělo? Protože protizánětlivé a antibakteriální látky působí velmi pozitivně na naše tkáně. Například cibule a česnek má mnoho příznivých předností pro náš organismus.

V roce 2014 byl proveden průzkum „TÜV SÜD“ v celém Německu. „Jaké rizika vás znepokojují a dělají starost u potravin?“ A víte jaká byla nejčastější odpověď? Konzervanty v potravinách.

 

Nyní pár zajímavých tipů pro Vás od majitele Gluckerkolleg a to si pište, zcela zajímavé rady:

Pokud pijete minerální vodu, měli byste se dívat na poměr kalcia a magnesia 2 : 1 v denní  doporučené dávce nanejvýš 300 mg za den.

Bílkovina

Bílkoviny ve zdravém poměru. Víte, že může zatěžovat ledviny při nadměrném používání? Nejvhodnější je biologická hodnota bílkoviny se správnými aminokyselinami -> Arginin a glutamin.

Arginin

  • působí protizánětlivě
  • podporuje tvorbu růstového hormonu (HGH – Human Growth Hormone)
  • pomáhá budování stabilních svalů
  • zlepšuje vzhled kůže
  • zlepšuje imunitu
  • zlepšuje regeneraci

Věděli jste, že Arginin zkracuje dobu regenerace o 50 až 100 %? To znamená, že lidem, kteří měli nějaký úraz se regenerace z části zkrátila například ze 4 týdnů na 2 týdny. O tom, můžete také najít mnoho podložených vědeckých studií. A to už je argument!

Kde nalezneme Arginin?

  • Ořechy (jsou silné alergeny, však jako skvělá alternativa jsou konopné ořechy – jsou chutné a obsahují daleko méně alergenů)
  • ryby
  • bio maso (kuřecí, hovězí)

 

Ořechy

Ořechy

 

Glutamin

  • zlepšuje růst buněk
  • podporuje imunitní systém
  • má uklidňující účinky na nervový systém
  • buduje svalovou bílkovinu a podporuje produkci kolagenu

Proto je příznivý i pro lidi s „Burn out syndrom, se zhoršenou koncentrací, pro studenty před zkouškami.“

Kde nalezneme Glutamin?

  • ořechy
  • ryby
  • bio maso ( kuřecí, hovězí)

Jak to vypadá s OMEGOU 9 ? – částečně nenasycené mastné kyseliny nejsou esenciální

  • olivový olej
  • řepkový olej
  • alba olej
  • ořechy
  • semínka
  • avokado

Kvalitní olivový olej by měl obsahovat hodnotu nanejvýš 0,9% kyselin ve 100 ml oleje (Nativ, Virgin, Extra).Čím starší olivy při výrobě oleje, tím vyšší hodnota kyselin. Věděli jste, že 3 polévkové lžíce olivového oleje obsahuje ty samé účinky proti bolesti, jak u 200 mg Ibuprofenu? A to bez vedlejších medikamentózních účinků!  –> vědecké studie z roku 2005

Malé upozornění – 1 litr olivového oleje obsahuje 9 000 kalorií 🙂

OMEGA 3 – nenasycené esenciální mastné kyseliny

rostlinné –> Alpha – linolenová kyselina – olej ze lněných semínek, konopný olej, ořechový olej

Eicosapentaenkyselina (EPA) + Docosahexaen kyselina (DHA) = najdeme jen v mořských rybách

extrémně protizánětlivé vlastnosti a schopnost budování tkáně

  • zvyšování energetické hladiny,
  • vytrvalost a výkonu
  • zvýšení koncentrace, učení, klidu, reakce a IQ
  • snižování faktoru kardiovaskulárních nemocí
  • bránění růstu rakoviny a metastáz
  • zvýšení insulinové citlivosti
  • rychlé léčení zranění způsobených úrazy
  • snižování zánětů a kloubních bolestí
  • tlumení příznaků autoimunitních onemocnění
  • zvyšování metabolizmu kostních minerálů
  • zlepšení kontroly hmotnosti
  • zvyšování spalování tuků, snižování produkce tuků a zvýšení vývinu tepla spalováním tuků.

Doporučení: pokud máte před operací, neměli byste 1 týden před operací doplňovat jídelníček OMEGOU 3,  – ředí krev.

Allicin –> aminokyseliny

Tip: Cibuli nebo česnek nakrájet a nechat 5 – 10 minut nechat působit na vzduchu než je dál zpracujete, proč? Působením kyslíku vzniká přirozené antibiotikum a to se jmenuje ALLICIN. Mají silně antibakteriální účinky…

Capsaicin –> druhy paprik, chili, peperoncini, pepř

nakopává receptory bolesti, tím bolest reguluje a díky tomu se snižuje i zánět.

Věděli jste, že když přidáváte do zeleninového salátu pepř, může vaše tělo přijímat 5 až 6 x více vitamínů?

 

 

Komentáře