Otázky a odpovědi

Jaké jsou největší výhody EMS oproti klasickému posilování?

Procvičuje cca. až 95 % svalů těla současně a aktivuje je do hloubky.  Takto je cvičení daleko intenzivnější a výsledky jsou viditelné v mnohem kratším čase. Jednotlivé cvičení trvá pouhých 20 minut. Je šetrnější ke šlachám a kloubům.

Proč je pro mě cvičení EMS výhodné?

Cvičením svaly účinně podněcují lokální prokrvení. Zvýšený průtok krve ovlivňuje vzhled kůže. Tělo se zpevňuje a lze efektivně omezit celulitidu. Organismus reaguje pocitem uvolnění, cítíte se svěže a vnímáte vnitřní spokojený pocit. Náš trénink skutečně zvyšuje tělesnou výkonnost, sílu a nastartuje růst svalů. Vaše aktivní svaly si začnou brát energii z uloženého podkožního tuku a tělo se bude zpevňovat. Budete pohyblivější, budete se cítit zdravěji a budete mít delší výdrž. V porovnání s konvenčním silovým tréninkem budete pozorovat efekt intenzivního cvičení Bodytec velmi rychle.

Je EMS cvičení bezpečné?

Rozhodně ano, metoda elektrické stimulace svalů (EMS) je již řadu let úspěšně praktikována lékaři, fyzioterapeuty a chiropraktiky. V poslední době se velmi rozšiřuje a nachází své uplatnění ve zdravotnických zařízení, wellness centrech a podobných malých studiích po celém světě. V sousedním Německu tento boom probíhá již řadu let a studií jako je Miha Bodytec funguje už několik let a to potažmo i v sousedních zemí.

EMS nejintenzivnější cvičení v současnosti

EMS nejintenzivnější cvičení v současnosti

 

Mohu pociťovat bolesti svalů po cvičení EMS?

Je pravděpodobné, že po intenzivním tréninku se v průběhu 24–48 hodin dostaví svalová bolest neboli „svalová horečka.“

Je to však ta „správná bolest“, která říká, že se něco děje, tělo reaguje 🙂

Pomůže mi EMS zhubnout?

Ano, nejdříve objemově zeštíhlíte, nebudete však vážit méně. Na tukové zásoby aktivně zaútočíte až během druhé fáze tréninku.

Díky aktivaci svalů budete i v průběhu dne spalovat víc kalorií, což znamená, že se Vám zvýší bazální metabolismus. Spotřebujete víc tělesné energie, takže spálíte o to víc tuku, opticky zeštíhlíte. Když upravíte svůj způsob stravování, bude cvičení EMS perfektním doplňkem efektivně napomáhající redukci váhy a objemu. Mějte vždy na paměti, že svalová hmota váží více než tělesný tuk!

Kdy se dostaví první výsledky?

Už po prvním tréninku se budete cítit plni nové energie, protože tělo vyplaví endorfiny. Ze zkušenosti víme, že po několika málo trénincích se dostavují viditelné výsledky a to například lepší držení těla, protože cvičení aktivovalo příslušné svaly. Zmenšení obvodu tělesných partií, nárůst síly a změna vzhledu kůže jsou měřitelné respektive viditelné po zhruba čtyřech až šesti týdnech, samozřejmě vždy v závislosti na tom, v jakém stavu jste byli před počátkem cvičení s EMS. Doporučujeme 1x maximálně 2x týdně 20 minutové tréninky týdně.

Jak dlouho vydrží dosažený efekt?

Dosažený efekt EMS tréninku se může srovnávat s dosaženými výsledky konvenčních metod cvičení. Jediný rozdíl je v rychlosti účinku tohoto efektu a protrénování 95 % svalů (jak povrchních, tak i hlubokých svalových skupin, které běžným tréninkem celkově neprocvičíte).

Dlouhodobě vydrží, jestliže učiníte opatření ke stabilizaci dosaženého stavu. Toto je však velmi jednoduché, neboť si najít čas na 20 minutové cvičení jednou až dvakrát týdně, je reálnější a vyžaduje mnohem menší etické úsilí než tvrdě trénovat několikrát týdně v posilovně.

Mohu urychlit navrácení těla do původního stavu po porodu?

Určitě ano, existuje celá řada studií dokládajících, že naší metodou lze velmi rychle a efektivně trénovat svalstvo pánevního dna. Tím se zároveň odstraní často se vyskytující sklon k inkontinenci. Tyto pozitivní účinky se souběžně vztahují i na všechny případy natažení pojivové tkáně a kožních struktur během těhotenství.

Důležité: Po domluvě s gynekologem zahajte cvičení až zhruba čtyři až šest týdnů po porodu. Ze začátku budete trénovat velmi šetrně. Takový způsob cvičení zároveň poslouží k lymfodrenáži. Později se může intenzita cvičení podle reakce na trénink během několika lekcí pomalu zvyšovat.

Pomáhá EMS cvičení u diety?

Ano, EMS je skvělým doplňkem při dietě. Následkem aktivací svalů celého těla je růst svalové hmoty, přičemž svaly zpracovávají energii z podkožního tuku. Takže jednoduše řečeno: Tuky ubývají a svaly přibývají. Tělo se začne tvarovat a zpevňovat, čímž tukové zásoby mizí. Zvyšuje se svalový tonus.

Ano, náš trénink představuje ideální doplněk diety, pokud chcete zpevnit tělo, zlepšit hubnutím svou fyzickou kondici, zvýšit svalový tonus, a dosáhnout tím dobrého prokrvení tkání.

Je možné s EMS dosáhnout štíhlejšího a výraznějšího pasu?

Ano, určitě. Říká se, že lidé, kteří mají nevýrazný pas, trpí nadváhou. Jedinou příčinou jsou obvykle povolené břišní svaly. Ochablé svaly a podkožní tuk nepříznivě působí na proporce těla. Cvičením s EMS příznivě posílíte svalstvo trupu, odbouráte podkožní tuk a docílíte ideálních proporcí těla.

 Je možné cvičením EMS vybudovat svaly?

Ano. Díky této metodě dosáhnete maximálního úspěchu. Při běžném tréninku byste se takových výsledků v žádném případě v tak krátké době nedočkali. Tento druh cvičení totiž působí aktivně na mnoho svalových skupin a je zároveň šetrná ke kloubům a šlachám. Dosáhnete rychleji růstu svalů – hypertrofie. Měli byste mít také na mysli: rozhodující úlohu má zde také hladina hormonů. U mužů se vlivem testosteronů svaly cvičením zvětšují a u žen se vlivem estrogenů svalstvo zpevňuje.

 Pomáhá EMS v boji s pomerančovou kůží?

Ano. Zmírnění celulitidy – pomerančové kůže – je s tréninkem EMS velmi snadná a efektivní – napne pojivovou tkáň a odbourává tělesný tuk.

Vysoký účinek tréninku EMS spočívá v jeho vícestrannosti. Aktivuje činnost svalů, čímž redukuje hladinu uloženého tuku a povzbuzením krevního oběhu a lymfy, dochází ke zpevnění vazivové tkáně.

Mají používané elektrické impulsy vedlejší účinky?

Ne, podle oficiálních studií neškodí zdraví. Naopak způsobují mnoho kladných doprovodných jevů. Elektroterapie je více než 50 let pevnou součástí klasických terapeutických a rehabilitačních metod.

Můžou elektrické impulsy poškodit srdce?

Ne. Nízkofrekvenční impuls aktivuje výhradně kosterní, čili příčně pruhované svalstvo. Vnitřní orgány a srdce vůbec nezasáhne!

Je pravda, že EMS účinkuje také proti inkontinenci?

EMS působí na hluboké svalové vrstvy a tedy i na pánevní dno.

EMS trénink je pravděpodobně v současnosti nejúčinnější metodou tréninku pánevního dna, svěracích svalů a prostaty u mužů.

Kdy se nesmí EMS používat?

Vyskytuje-li se u vás některé z níže uvedených zdravotních omezení, nesmíte bohužel u nás prozatím trénovat. V každém případě se však na nás obraťte nebo kontaktujte svého lékaře. I u některých zde uvedených omezení totiž může naše metoda, pokud je používána odborně a s nižší intenzitou, přispět úspěšně k terapii.

  • používání kardiostimulátoru
  • těhotenství
  • těžké poruchy prokrvení
  • břišní či tříselná kýla
  • tuberkulóza
  • nádorová onemocnění
  • arterioskleróza v pokročilém stadiu, špatná průchodnost tepen
  • těžká nervová onemocnění
  • diabetes mellitus
  • horečnatá onemocnění, akutní bakteriální či virové infekce
  • krvácení, silný sklon ke krvácení (hemofilie)
  • epilepsie

Co si mám na EMS cvičení vzít s sebou?

Nepotřebujete vůbec nic – vše vám zdarma zapůjčíme.

Pokud chcete cvičit vždy ve svém – soupravu funkčního prádla si samozřejmě můžete koupit.

Součástí tréninku je zapůjčení ručníku, nápoj před a proteinový koktejl po cvičení.

Jak trénink probíhá?

První trénink trvá o něco déle – cca. 45-50 minut, během kterých vám vysvětlíme princip tréninku a společně vyzkoušíme vhodné velikosti všech částí cvičebního oděvu a provedeme diagnostiku těla.

Na trénink budete potřebovat bavlněný cvičební úbor, který u nás dostanete, případně si jej můžete zakoupit.

Pomůžeme vám obléct se do cvičební vesty, nasadit hýžďové, stehenní a pažní pásy s plošnými elektrodami a připojíme k přístroji.

Po dohodě a výběru vhodného tréninkového programu začneme s nastavením vám příjemné intenzity impulsů pro jednotlivé svalové skupiny.

20 minutový trénink probíhá pod našim neustálým vedením.

Po ukončení tréninku vám doporučíme konzumaci proteinového nápoje pro efektivnější růst svalové hmoty.

Komentáře